منتديات احباب عرب  



العودة   منتديات احباب عرب > منتديات عربية > المنتدى المصري



" فاقد الشىء يعطيه !!! "

صباح / مساء السعادة والجمال :فرحان: طبعا كلنا عارفين المثل اللى بيقول " فاقد الشىء لا يعطيه " لكــــــن هل عمرنا فكرنا فى إن فاقد الشىء هو أكثر الناس قدرة

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 06-03-2012, 05:11 AM
الصورة الرمزية رشاء احمد
رشاء احمد غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Mar 2010
المشاركات: 64,439
معدل تقييم المستوى: 82
رشاء احمد has much to be proud ofرشاء احمد has much to be proud ofرشاء احمد has much to be proud ofرشاء احمد has much to be proud ofرشاء احمد has much to be proud ofرشاء احمد has much to be proud ofرشاء احمد has much to be proud ofرشاء احمد has much to be proud of
موضوع منقول " فاقد الشىء يعطيه !!! "

[فقط الأعضاء المسجلين والمفعلين يمكنهم رؤية الوصلات . إضغط هنا للتسجيل]

صباح / مساء السعادة والجمال :فرحان:

طبعا كلنا عارفين المثل اللى بيقول " فاقد الشىء لا يعطيه "

لكــــــن هل عمرنا فكرنا فى إن فاقد الشىء هو أكثر الناس قدرة على إعطاءه

بمعنى إن فقدان الانسان لشىء بيحسسه بمدى أهمية الشىء دا

فبيحرص على إن يكون قادر على منحة

زى الابن اللى بيفقد حنان أبيه لما يكبر ويبقى أب بيكون حنون جدا مع طفله لعدم تكرار خطأ والده لإنه لما فقد الحنان شعر بأهميته وحس قد إيه كل طفل بحاجة لحنان الأب ودا أعطاه قدرة إنه يكون حنون جدا

على الطرف الاخر مثلا شخص يهينه رئيسة فى العمل جدا ويقلل من شأنة فى يوم من الأيام أصبح هو رئيس عمل فعامل الكل باحتقار
هو فقد احترام رئيسه وعشان كده فقد القدرة على احترام الناس

فهل يا ترى فاقد الشىء يعطيه او لا يعطيه ؟

هل الناس بتتعلم من أخطاء غيرها ؟

هل الكبت والحرمان من شىء بيزيد الشىء دا داخل الإنسان ولا بيعدمه ؟

بانتظار رأيكم
أرجو عدم التقيد بالأسئلة
فى حفظ الرحمن
:قلب:



المواضيع المتشابهه:

رد مع اقتباس
إضافة رد


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


Privacy Policy سياسة الخصوصية |

Sitemap

الساعة الآن 08:15 PM.


Powered by vBulletin™ Version 3.8.7
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
SEO by vBSEO